L’enfocament seitai
La pràctica del katsugen, el yuki i el gyoki, amb l’observació de l’osei a la vida quotidiana, ens va descobrint el nostre original moviment espontani i també com es manifesta el seu bloqueig, tant físicament com psíquicament, en nosaltres mateixos i en els altres.
El propòsit de l’activitat seitai és donar suport i compartir aquesta experiència.
Conscient d’aquesta necessitat de cada individu i davant de l’absència d’aquest enfocament a la cultura humana, Noguchi va fundar el Seitai com una societat cultural per cultivar col·lectivament la manifestació espontània de la nostra naturalesa.
En les diferents sessions col·lectives i en els seminaris, creem un espai per recuperar la flexibilitat del nostre moviment espontani; perquè el katsugen, el yuki i el gyoki sorgeixin espontàniament a la vida diària; per compartir les nostres vivències en relació a aquestes pràctiques; per aprofundir col·lectivament en la percepció de la nostra manifestació espontània.
En l’atenció individual, s’estableix una comunicació orientada cap a que la persona senti en el seu organisme, amb la major precisió possible, on es localitza la seva tensió parcial excessiva i que percebi l’estat concret de l’estancament de la seva pròpia naturalesa, perquè li sorgeixi espontàniament el desig de recuperar el moviment propi.
Atès que cada persona tendeix a identificar-se amb alguna part del conscient vestit, culturalment educat, l’enfocament seitai pretén aconseguir la recuperació del seu conscient espontani i del joc flexible entre les dues zones del conscient. Els últims anys de la seva vida, Noguchi solia qualificar les pràctiques de katsugen undo i de yuki com senzilles i valuoses formes d’establir un “diàleg interior”.
Quan apareixen anomalies o malalties, el Seitai les considera oportunitats per sentir el bloqueig de la manifestació espontània i orienta les pràctiques i l’atenció personal per resoldre-la o alleugerir-la, tot allunyant-se sempre de l’acte terapèutic.
Les circumstàncies en les quals es desenvolupa la vida de cada ésser humà són diferents i complexes. El Seitai aspira que cada individu pugui expressar amb la major amplitud la seva pròpia, original i irrepetible naturalesa. La manera com cada persona pugui conjugar-la amb les circumstàncies de la seva vida també és original i només pot ser descoberta i realitzada per ella mateixa.
La cultura seitai concedeix també una importància especial al fet que les futures generacions utilitzin la zona vestida de la seva consciència per poder expressar-se amb més nitidesa i perquè la cultura que elaborin pugui participar sense conflicte en aquest gegantí procés evolutiu que es va iniciar a l’univers fa milers de milions d’anys.
La revolucionària naturalesa de l’espècie humana és un dels seus resultats, extraordinari, però no superior a la naturalesa de les altres espècies. Cada espècie té els seus aspectes particularment meravellosos, que sempre necessitarem conèixer més bé per comprendre el moviment espontani de la vida.
El conreu de la nostra manifestació espontània és un assumpte fonamentalment empíric. Inclou molts aspectes, en relació amb la vida-salut, amb un/a mateix/a, amb la comunicació amb les altres persones, amb la cultura i amb el món, que només es coneixen i es comprenen en experimentar-los diàriament en el decurs de molts anys:
Resulta difícil expressar amb el llenguatge aquestes vivències que connecten amb el fons de cada persona, malgrat que, a nivell empíric o en sentir-les, siguin tan evidents i reals.
El descobriment de Haruchika Noguchi sobre l’osei i l’estructura del moviment espontani o l’esquema osei i l’enfocament que ell va realitzar de les pràctiques espontànies de katsugen, yuki i gyoki, a partir d’aquest descobriment, són una valuosa guia perquè cada persona pugui desplegar i comprendre, per ella mateixa, el seu propi moviment i el de les altres persones.
En definitiva, la fundació del Seitai fa tan sols quaranta anys és simplement el començament d’una nova perspectiva social i cultural per conèixer, comprendre i viure amb més plenitud la nostra meravellosa naturalesa humana.